Jak rozwinąć swoje przedsiębiorstwo w internecie – zwiększ produktywność firmy i buduj lojalność swoich klientów

Transformacja cyfrowa podczas kryzysu gospodarczego znacznie przyspieszyła. Digitalizacja usług, jaka dokonała się w przeciągu zaledwie kilku tygodni, jest ogromna i dosięgnęła niemal każdej branży. Choć nie wszystkie sektory zyskują w obecnej sytuacji, widoczna jest znacząca różnica między firmami, które adaptują się do nowej rzeczywistości, a przedsiębiorstwami, które nie decydują się na podjęcie odpowiednich kroków. Nie ma jednak co do tego wątpliwości – by utrzymać rentowność, niezbędne jest internalizowanie rozwiązań będących odpowiedzią na współczesne wyzwania związane z pandemią. Innowacyjne narzędzia i technologie sprawiają, że jest to możliwe. Co więcej, prowadzą one do utrzymania płynności finansowej, a czasem nawet do zwiększenia przychodów firmy.

Budowanie lojalności klientów – zmiana świadomości i mentalności klientów

W ciągu ostatnich miesięcy wiele firm zmieniało swoje modele operacyjne, by wydajniej radzić sobie z coraz to nowszymi obciążeniami spowodowanymi kryzysem. Przekształcenia dotyczą jednak nie tylko wprowadzania na stałe technologicznych rozwiązań przez przedsiębiorstwa, ale również elastyczności samych klientów. To oni momentalnie zmienili swoje nawyki i zaczęli korzystać z internetowych usług. Zmiana w mentalności konsumenta wynika jednak nie tylko z niemożności skorzystania z klasycznych dróg nabywania bądź najmowania dóbr lub usług.

Jedną z cech, które rozwinęła w nas pandemia, jest inwestowanie w pewne, zaufane rozwiązania. Dostarczanie wysokiej jakości produktów i usług na najwyższym poziomie wpływa na to, że klienci chętniej po nie sięgają. Na znaczeniu zyskał obecnie marketing szeptany i rekomendacje, bo popełnienie błędu może być dla firmy zbyt kosztowne.  Co więcej, duże znaczenie ma też niechęć konsumentów do zmiany raz przyjętych nawyków – skoro zaczęli oni korzystać z internetu w celu nabycia produktu bądź skorzystania z danej usługi, mało prawdopodobnym jest, by chcieli to zmienić i powrócić do metod typowych dla okresu sprzed pandemii. Dlatego też tworzenie cyfrowych udogodnień z pewnością sprzyja utrzymaniu zysków, i ich zwiększeniu. Tendencje konsumenckie dotyczące wybierania rozwiązań dostępnych w sieci maja spore szanse się utrzymać.

Sprawdź również:  Czas na urlop! - zaległy urlop wypoczynkowy tylko do 30 września

Nowoczesne przedsiębiorstwo w internecie

Co ciekawe , wiele firm, które przeniosło swoją działalność do internetu i nie zanotowało spadku przychodów, nie musiało przeznaczać dużych kosztów na marketing. Sytuacja wymusiła sięganie po jedyne możliwe w czasie pandemii, sieciowe rozwiązania, które okazywały się zgodne z potrzebami i wymaganiami konsumentów. Zbudowany podczas kryzysu cyfrowy potencjał należy zatem nie tylko nadal wykorzystywać, ale też rozwijać za pomocą wprowadzania odpowiednich procedur i sięgania po właściwe narzędzia.

Przedsiębiorstwa, które wdrażają nowoczesne rozwiązania, jednocześnie wpływają na poprawę efektywności pracy i zmniejszają koszty prowadzenia biznesu. Redukcja nakładów finansowych to efekt nie tylko przeniesienia biur do dostępnych zdalnie chmur, ale też brak dalszej potrzeby wynajmowania powierzchni biurowej. Codzienną pracę przy biurku, szkolenia i konferencje skutecznie zastąpiły spotkania online. Dużym ułatwieniem i oszczędnością dla wielu firm okazał się również outsourcing kadr i płac. Usługi tego typu proponuje Payroll.pl Sp. z o.o. – skontaktuj się z nami i zapytaj, jak Twoje przedsiębiorstwo może skorzystać z tego rozwiązania.

Wsparcie z zakresu przeniesienia biznesu do internetu

W wielu sektorach, nawet obecnie, obserwuje się gwałtowne przyspieszenie rozwoju e-commerce. Wzmocnienie inicjatyw cyfrowych powinno być priorytetem dla każdego przedsiębiorstwa, dlatego też proponujemy wsparcie z zakresu przeniesienia biznesu do internetu. Trafnie rozpoznajemy potrzeby na podstawie specyfiki firmy, opracowujemy scenariusz wdrożenia i podejmujemy kroki by właściwie przeprowadzić cały proces, aż do uruchomienia platformy sprzedażowej. Gwarantujemy nie tylko pomoc online, ale też szkolenia, audyty i personalizacje sklepu. Zadzwoń pod numer (+48) 502 347 979  i zapoznaj się ze szczegółami oferty.