Leasing pracowniczy

Leasing pracowniczy to, krótko mówiąc, wynajem pracownika zatrudnionego w innej firmie. Na jakich zasadach można tego dokonać i czy w tym celu pracownik może otrzymać urlop w macierzystej firmie? Jakie wady i zalety posiada takie działanie i z czego warto zdawać sobie sprawę przed wypożyczeniem pracownika?

Czym jest leasing pracowniczy i na jakich zasadach działa?

Leasing pracowniczy polega na wypożyczeniu pracownika przez pracodawcę innej firmie na określony czas bądź aż do ukończenia określonego zadania. Pracownik otrzymuje najczęściej bezpłatny urlop, tak by mógł wykonać przydzielone zadanie. Posiada on wówczas dwie umowy, jednak ta zawarta z pierwszym pracodawcą zostaje zawieszona i pracownik nie otrzymuje wynagrodzenia przez dany okres czasu.

Jakie wady i zalety posiada leasing pracowniczy?

Jeśli chodzi o zalety, dla firmy wynajmującej jest to oszczędność pieniędzy, ponieważ nie musi ona zatrudniać osoby na podstawie umowy o pracę, a dodatkowo musi liczyć się z kosztami wynagrodzenia tylko za okres, w którym potrzebuje danej osoby. Dodatkowo nie musi szkolić własnych pracowników.

Posiada to również pewne minusy, ponieważ nowy pracownik, który spędzi w firmie jedynie krótki okres czasu, zostaje zapoznany z wszelkimi ważnymi informacjami i tajemnicami firmowymi.

Leasing pracowniczy, czyli wynajmowanie pracowników na krótki czas posiada swoje wady i zalety. Przed podjęciem decyzji o wypożyczeniu pracownika warto zastanowić się, czy rozwiązanie to jest korzystne w kontekście danej firmy.