Najważniejsze zasady udanej współpracy z biurem rachunkowym

Dzisiaj bardzo dobrym rozwiązaniem stało się powierzenie swojego działu księgowości zewnętrznej firmie. Dzięki temu przedsiębiorca może pomniejszać koszty prowadzonej działalności, płacąc w zamian jeden rachunek biurowi rachunkowemu. Jednakże udana współpraca tych dwóch podmiotów powinna opierać się na kilku zasadach. Poniżej prezentujemy te kluczowe, będące podstawą współpracy z biurem rachunkowym. Jeszcze przed podjęciem współpracy z biurem, można dokonać rozeznania na temat jego działalności. Dobre biuro rachunkowe to takie, które bierze pełną odpowiedzialność za swoje działania i należycie traktuje klientów. O takim postępowaniu mogą świadczyć rzeczy jak ilość posiadanych certyfikatów (w tym bezpieczeństwa), współpraca z klientami nie tylko ze swojego obszaru działalności (np. województwa), a także indywidualne podejście do klienta – charakteryzujące się, chociażby indywidualną wyceną usług, oraz zapewniające stałe wsparcie różnymi drogami kontaktu.

Zasady, które wymienimy poniżej, definitywnie wpłyną na przejrzystą i optymalną relację dla obojga podmiotów. Należy jednak pamiętać, że nadrzędną zasadą pozostaje obopólna chęć współpracy – bez niej, nic nie stanie się możliwym.

1. Natychmiastowa możliwość kontaktu z biurem.

Niewątpliwie przytrafią się sytuacje, w których nie będziemy pewni jaką decyzję podjąć w problemach podatkowych. Kontakt z konsultantem biura powinien wtedy odbywać się natychmiastowo, po wykonaniu telefonu bądź wysłania wiadomości e-mail (umówienie się na spotkanie może zająć więcej czasu). Tak pilna konsultacja może rozwiązać wiele problemów.

2. Klarowne zasady współpracy

Już na samym początku należy ustalić zakres obowiązków biura. Dzięki negocjacjom umowa stanie się korzystna dla obu stron. Działalności biura nie można pozostawić samej sobie, w wielu przypadkach istotnym będzie obustronna współpraca. Przedsiębiorca może ułatwić ten proces, wyznaczając np. pełnomocnika do kwestii związanych z biurem.

3. Terminowe zarządzanie dokumentacją

Wzajemne wysyłanie sobie dokumentów musi odbywać się jak najwcześniej. Gwarantuje to terminową pracę biura, które musi poświęcić czas, aby przygotować stosowne dokumenty i pisma dla urzędów. Zapewnia to także możliwość konsultacji w razie pojawienia się na drodze komplikacji w sporządzaniu pism.

4. Ukierunkowane pytania

Doradca podatkowy to osoba o wykształceniu wyższym, posiadająca wysoką wiedzę w zakresie prawa podatkowego. Nie oznacza to jednak, że od razu będzie mógł on rozwiązać wszystkie palące kwestie, bądź domyśli się, w obliczu jakich problemów stoi nasze przedsiębiorstwo. Bardzo dobrym rozwiązaniem staje się wtedy stworzenie listy pytań, zapisanych na kartce. W ten sposób doradca skupi się na istotnych kwestiach, a także zaoszczędzi to obydwóm stronom wydłużenia czasu poświęconego na konsultacje i umożliwi podjęcie działania. Powyższe zasady są jednymi z podstawowych, którymi kieruje się Vattax. Ich przestrzeganie umożliwi wzorową relację klienta z biurem rachunkowym. Jeżeli szukasz pomocy w kwestii prowadzenia działu księgowego, koniecznie skontaktuj się z nami. Wysłuchamy Cię i postaramy się pomóc! Powyższe zasady są jednymi z podstawowych, którymi kieruje się Vattax. Ich przestrzeganie umożliwi wzorową relację klienta z biurem rachunkowym. Jeżeli szukasz pomocy w kwestii prowadzenia działu księgowego, koniecznie skontaktuj się z nami. Wysłuchamy Cię i postaramy się pomóc!